Uspořádat veÅ™ejnou akci nenà nic snadného. PotÅ™ebujete k tomu spoustu vÄ›cÃ, ale v prvnà řadÄ› vám nesmà chybÄ›t organizaÄnà schopnosti a také pořádná dávka odvahy a odhodlánÃ, abyste se do nÄ›Äeho takového pustili. TÃm spÃÅ¡e, pokud mÃÅ™Ãte vysoko a máte velká oÄekávánÃ. Uspořádat v malé obci tÅ™eba rockový festival je totiž nÄ›co úplnÄ› jiného než tam uspořádat hasiÄský bál.
A ten hlavnà rozdÃl nespoÄÃvá v žánru zábavy, ale ani v penÄ›zÃch, které na to budete potÅ™ebovat, ani ve velikosti potÅ™ebného zázemÃ, protože nelze pÅ™edpokládat, že byste se veÅ¡li do mÃstnÃho kulturnÃho domu, ale spoÄÃvá ve velikosti okruhu lidÃ, které na takovou zábavu pozvete. To je stÅ™edobod, od kterého se bude vÅ¡echno ostatnà odvÃjet. A můžete si být jisti tÃm, že pÅ™ilákat na akci celou obec je mnohokrát snazÅ¡Ã než pÅ™ilákat na ni návÅ¡tÄ›vnÃky z celé republiky, kteřà vám vyprodajà koncerty.
VaÅ¡e organizaÄnà schopnosti by mÄ›ly odpovÃdat velikosti akce
Na zaÄátku pořádánà vÅ¡ech akcà je proto důležité si dobÅ™e promyslet, komu bude taková akce urÄena a zdali jsme schopni dané publikum oslovit a pÅ™ilákat. Pořádáte-li napÅ™Ãklad onen zmÃnÄ›ný hasiÄský bál, pak vám pravdÄ›podobnÄ› bude staÄit, necháte-li vÄas pozvánà vyhlásit mÃstnÃm rozhlasem a na obecnà nástÄ›nky vylepÃte plakáty. A pokud nechcete nic zanedbat, dejte pozvánku i do mÃstnÃho zpravodaje. V tomto měřÃtku nenà těžké pokrýt vÅ¡echny informaÄnà kanály a pÅ™ilákat dostatek návÅ¡tÄ›vnÃků. Pokud budete nÄ›co pořádat tÅ™eba pro veÅ™ejnost v okresnÃm mÄ›stÄ›, tak už to bude horÅ¡Ã.
Lidé zde mÃvajà zpravidla z Äeho vybÃrat, a proto je musÃte umÄ›t nalákat – skrze mÃstnà média, mÃstnà rádio, tisk, plakáty na vÅ¡ech výlepových plochách. Pomoci vám mohou také letáky, které necháte roznést do vÅ¡ech schránek, protože na takové nabÃdky lidé dobÅ™e slyÅ¡Ã. A pro vás je to tÃm spÃÅ¡e výhodné, když na internetu využijete nabÃdku „tisk letáky“ za výhodnou cenu. OvÅ¡em pořádat veÅ™ejnou akci, na kterou chcete pÅ™itáhnout návÅ¡tÄ›vnÃky z celé republiky, tak to už je silná káva. Neobejdete se bez médià s celorepublikovým dosahem, stohů plakátů, sociálnÃch sÃtà a pravdÄ›podobnÄ› ani bez velkých sponzorů.