Bydlení

Bezpečnost garážových vrat by měla být tím prvním ukazatelem kvality


Garážových vrat se v souÄasné dobÄ› na trhu distribuuje nÄ›kolik desítek typů. Vyznat se v nich není samo o sobÄ› snadné, natož v jejich bezpeÄnostních prvcích. Říká se, že kvalitní systémy o sobÄ› vypovídají toliko pÅ™edevším z pohledu zajiÅ¡tÄ›ní bezpeÄí, a to jak v zorném úhlu samotného využívání, tak i vzhledem k možnému vniknutí do objektu ze strany nezvaných hostů.
auto u rodinného domu.jpg

Přetržení vodícího lanka a pružin

Vrata by mÄ›la mít v základním vybavení pojistku proti pÅ™etržení tažných pružin a pádový brzdný systém. Ten by se mÄ›l aktivovat vždy, když dojde k pÅ™etržení nosného vodícího lanka. U pružin by mÄ›la být pojistka proti pÅ™etržení vždy standardním vybavením, jejich životnost sice pÅ™ekraÄuje desetitisíce pracovních cyklů, pÅ™esto je ochrana pÅ™ed nebezpeÄím úrazu vždy na prvním místÄ›.
kytara u auta.jpg

Infrazávora

InfraÄervené spektrum je využitelné i pro zabezpeÄení nechtÄ›ného pohybu vrat v případÄ› výskytu pohybujícího se malého dítÄ›te, nebo zvířete v jejich blízkosti. Tyto neviditelné svÄ›telné paprsky zavÄasu vrata zastaví, případnÄ› je vrací do otevÅ™ené pozice podél stropní konstrukce, nebo stÄ›ny u boÄního posuvu.

ZabezpeÄení elektromotoru

Ten lze chránit pÅ™ed pÅ™etížením v případÄ› nárazu vrat na neÄekanou pÅ™ekážku. Jakmile dojde k zablokování vrat a na motor je vyvíjen příliÅ¡ velký tlak, jeho Äinnost se pÅ™eruší.

Sledování zavírací hrany

Umožňují to fotosenzory na dopadové liště, které těsně před dosednutím na překážku v zavírací zóně vrata zastaví a vrátí do základní pozice. Vrata se tedy uzavřou pouze tehdy, jestliže jim v této zóně nic nebrání.

Skřípnutí prstů mezi lamely

Řada kvalitních výrobků Å™eší i tento problém. Týká se to sekÄních vrat, jejichž lamely nesmí za žádných okolností sevřít prsty ani dospÄ›lých osob, ani malých dÄ›tí.

Kódování ovladaÄe

Dálkové ovládání může být slabým Älánkem proti zlodÄ›jům. Ti si snadno poradí s ovladaÄi, kde je jen omezený poÄet kombinací otevírání. Řídící jednotka by tedy mÄ›la mít možnost využít tzv. plovoucího systému kódování, tj. aby ovladaÄ i vrata spolu komunikovaly pokaždé s odliÅ¡ným kódem. Jestliže má systém k dispozici stovky milionů kombinací, je prakticky neprolomitelný.

Speciální materiál lamel

U sekÄních vrat je výhodné pÅ™ejít na tzv. TOX systém výroby lamel. Jde o speciální spoj plechů, který vznikne prolisem v tvarované matrici. VytvoÅ™ený spoj je pevný a pÅ™i jeho výrobÄ› nedochází k poruÅ¡ení galvanizovaného zinkového povrchu na ocelovém materiálu, tím pádem v tÄ›chto místech plechy nekorodují.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup