Co musí umět e-shop při prodeji do zahraničí

Pokud provozujete vlastní e-shop, jistě víte, že máte skvělou možnost prodávat zboží celé řadě zákazníků i mimo místo vašeho bydliště. Dokonce se nemusíte ani omezovat na Českou republiku. Zboží lze bez problémů dodávat i do zahraničí. Ukážeme vám, co musí váš internetový obchod umět a na co je třeba v takovém případě myslet.

Jazyková bariéra

Aby u vás v obchodě mohli zákazníci nakoupit, potřebují vašemu e-shopu rozumět ve své rodné řeči. Minimálně popis zboží, obchodní podmínky a ovládací prostředí stránky by mělo být přeložené do angličtiny, popřípadě do jiných řečí zemí, kde budete obchodovat.
Angličtina je pro mezinárodní obchod základem, jiné překlady však nabídnou nové možnosti. Jazykové mutace e-shopu lze vyřešit automatickým překladačem, ale ten zpravidla nebývá přesný a nepůsobí na zákazníky důvěryhodně.
Daleko lepší je využít služby překladatele. Ideální je, pokud seženete rodilého mluvčího.

jazyk

Různé měny

Stejně jako e-shop musí podporovat jazykové mutace, nesmí na něm chybět ani zahraniční měny. Ty se buď nastaví automaticky s přepnutím z české verze stránky na cizojazyčnou, nebo budou vypsány obě naráz.
Pro přijímání plateb ze zahraniční v jiné měně by pak neměly chybět ani platební brány nebo další prostředky pro úhradu transakcí. Dobírka a platba převodem na český účet bývá při mezinárodním posílání zboží cenově nevýhodná. Alternativní možností je zařídit účet v cílové zemi vedený v dané měně.

Reklama a SEO

Základem úspěchu každého e-shopu je dobrý marketing. Ten je třeba u mezinárodního prodeje zboží vytvářet nejen pro Českou republiku, ale také pro každou jazykovou verzi zvlášť.
Do marketingu se řadí jak zahraniční SEO optimalizace webu, tak konkrétní placené reklamy. Pokud provozujete blog nebo sociální sítě pro informování svých zákazníků, vyplatí se vám zařídit překlad i v této oblasti.
 
seo

Právní hledisko cílové země

Než se rozhodnete prodávat v zahraniční, je třeba znát zákony cílové země, do které chcete se svým e-shopem expandovat. Zjistěte si, jaké jsou podmínky pro internetové prodejce, které musíte plnit, jestli existuje omezení pro sortiment, který nabízíte a především se zaměřte na daně. Každá ze zemí má jiné daňové podmínky, které je třeba znát.

Přizpůsobte se lokalitě

Základní a nejjednodušší možností je jen e-shop přeložit, zavést jinou měnu a podobné technické nezbytnosti. Pokud však chcete zvýšit šanci na úspěch, určitě se vyplatí na e-shopu více zapracovat.
Všímejte si i maličkostí, jako například zvyklostí na zadávání adresy a podobných detailů. Pokud budete znát podmínky cílové země, získáte obrovskou výhodu. V některých státech funguje jiná cenová hladina a tam, kde budete prodávat své věci výrazně dráže, než je zvykem, nemáte šanci zákazníky zaujmout.
V každé zemi také mohou působit jiné marketingové strategie.
Hledáte e-shopové řešení, které je pro prodej v zahraničí připraveno? Vyzkoušejte na 60 dní zcela zdarma e-shop Zoner inShop, kde bez příplatků navíc najdete vše potřebné. Více na www.inshop.cz